PKN
  » Over ons » Groepen » beamteam 
Gereformeerde Kerk Doornspijk
beamteam beamteam

Inleiding
Doel
Wanneer wordt de beamer gebruikt?
Wanneer wordt de beamer NIET gebruikt?
Beamteam
Wie doet wat?
Kennis beamteamleden
Wie bedient de beamer?
Rooster beamteam
Beamverzoeken
Aanleveren gegevens voor de beamer (tijdstip)
Gegevens verkeerd of te laat aangeleverd
Worden alle beamverzoeken meegenomen?
Instructie voor beamverzoek (in voorbereiding)
Extra scherm bovenzaal



Inleiding
Als beamteam hebben we nu enkele jaren ervaring. Nu willen we op een simpele en transparante manier laten zien hoe wij ons werk doen.
naar boven


Doel
Wij zien de beamer als hulpmiddel. De beamer moet ondersteunen/aanvullen, maar niet afleiden. Daarom is gekozen voor een zwarte achtergrond, met witte letters. Tijdens het spreken van de dominee, wordt het scherm zwart.
De beamer kan ondersteunen bij het weergeven van:
- liedteksten (ook liederen uit andere liedbundels)
- bijbelteksten
- mededelingen
- filmpjes/plaatjes ter ondersteuning van de dienst
- camerabeeld, als niet iedereen goed zicht heeft op het podium
- de kerkdienst in de bovenzaal, als de kerk te vol is.
Opmerking: Er moet niet teveel verlichting op het beamscherm komen, om voldoende contrast te hebben.
naar boven


Wanneer wordt de beamer gebruikt?
Tijdens ochtenddiensten en speciale diensten wordt de beamer volledig gebruikt.
naar boven


Wanneer wordt de beamer NIET gebruikt?
Om het vorige punt nog te verduidelijken: De tweede zondagdienst wordt de beamer niet (=beperkt) gebruikt. De beamer zal dan continue de hele dienst een vaste pagina laten zien met de liederen die gezongen gaan worden (zoals het Psalmbord vroeger). De hulpkosters starten de presentatie op, die al op de laptop gezet is door een lid van het beamteam. Opmerking: Voor sommige diensten (trouwen, overlijden, open-deur-diensten) bestaan nog geen richtlijnen: Neem s.v.p. contact op met ons hierover.
naar boven


Beamteam
Hoe bereik ik het beamteam? We werken met een algemeen emailadres: We doen ons best om iedere vraag binnen 24 uur te beantwoorden. Ieder lid van het beamteam kan ook persoonlijk benaderd worden.
naar boven


Wie doet wat?
Het beamteam kent de volgende bezetting:
Henk van den Bosch      - voorzitter, technische ondersteuning
Andries Swager              - lid
Erwin van der Maaten    - lid
Philip Hardonk                - lid
Er is steeds 1 “vast” lid, die elke week de mededelingen voorbereid.
naar boven


Kennis beamteamleden
Ieder beamteamlid heeft (na inwerkperiode) alle benodigde vaardigheden, waaronder:
- Opstellen presentatie via Easy Worship
- Opstellen presentatie via Powerpoint
- Uitwerken mededelingen
- Converteren filmpje
- Presentatie gebruiken in combinatie met afstandsbediening
- Alle normale handelingen verrichten wat via onze installatie loopt
naar boven


Wie bedient de beamer?
We beschikken als beamteam over een laptop die speciaal (en alleen) hiervoor gebruikt wordt. Hierdoor wordt voorkomen, dat er door een wijziging de apparatuur anders reageert dan gewenst is. De beamer en laptop worden uitsluitend bediend door personen die hiervoor instructies hebben gehad.
Dit zijn:
- leden van het beamteam
- hulpkosters (verkorte instructie)
naar boven


Rooster beamteam
Op de website van de kerk staat het rooster van het beamteam (Rooster – Beamer rooster). Bij onderling ruilen wordt het lid die de mededelingen voorbereidt geïnformeerd.
naar boven


Beamverzoeken
Welk email adres wordt gebruikt?
Er zijn 2 soorten informatie die voor de beamer worden aangeleverd:
- Liturgie: deze wordt naar: gestuurd.
                  De beamteamleden krijgen hier automatisch een kopie van.
- Extra mededelingen (beamverzoeken) worden gestuurd naar:
                  .
                  De persoon die de mededelingen voorbereidt, krijgt automatisch bericht.
naar boven


Aanleveren gegevens voor de beamer (tijdstip)
De mededelingen en de liturgie moeten uiterlijk donderdagavond voor 19:00 aangeleverd worden via email. Op deze manier heeft de beamist de tijd om alles goed voor te bereiden op een moment wat hij in zijn agenda kan plannen. Onze predikant kan incidenteel nog een plaatje of een pdf later laten invoegen (hij laat dit wel op donderdagavond weten).
naar boven


Gegevens verkeerd of te laat aangeleverd
Mededelingen (beamverzoeken) die niet via het mailadres worden aangeleverd worden in principe niet in behandeling genomen. Mededelingen die te laat worden aangeleverd, worden een week doorgeschoven. In incidentele gevallen kunnen we mededelingen meenemen die te laat zijn aangeleverd, maar die toch voorrang behoeven, bijvoorbeeld opbrengst rommelmarkt, overlijden o.i.d.
naar boven


Worden alle beamverzoeken meegenomen?
De beamverzoeken worden beoordeeld op relevantie en kunnen eventueel geweigerd of aangepast worden. Natuurlijk wordt hier voorzichtig mee omgegaan.
De verzoeken moeten zoveel mogelijk aan bepaalde richtlijnen voldoen:
- Mededelingen worden maximaal 2 zondagen getoond
- Mededelingen kunnen niet teveel details bevatten (maximaal 2 pagina's).
- Soms kan het wenselijk zijn, dat er wordt verwezen naar het kerkblad of website voor meer informatie.
- De inhoud moet wel goed leesbaar zijn, ook achterin de kerk
naar boven


Instructie voor beamverzoek (in voorbereiding)
Het ligt in de bedoeling dat we in de toekomst een instructie gereed hebben (als voorbeeld), hoe we de informatie aangeleverd willen hebben.
naar boven


Extra scherm bovenzaal
Tijdens diensten met een overvolle kerkzaal, kunnen we de dienst weergeven op een tv-scherm in de bovenzaal. Dit heeft wel een kleine beperking; alleen het beeld van de camera wordt weergegeven. Het beamteamlid is hiervoor speciaal geïnstrueerd, zodat de kijkers in de bovenzaal de dienst zo goed mogelijk kunnen meemaken. Er zal steeds afgewisseld worden met beeld van de predikant en het beamerscherm.
naar boven
terug
 
 
 

Inloggen


 

  Protestantsekerk.net is een samenwerking tussen de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland en Human Content Mediaproducties B.V.